Están muy bien (o no) todas las conclusiones que se extraigan de este estudio estadístico. Del estudio concretamente yo no sacaría ninguna porque es casi seguro que o está inventado, o está falseado, o simplemente está mal hecho. Recuerdo una vez, hace muchos años, que unos alumnos fuimos a hablar con una profesora. Ésta tenía una encuesta en su mesa donde debía contestar la lengua en la que impartía el curso y el porcentaje de alumnos que respondían en catalán o en castellano en los exámenes. Cotilleamos un poco y vimos que había respondido que ¡el 100%! había contestado en catalán. Sorprendidos (aunque no se refería a exámenes nuestros) vimos la pila de exámenes que tenía al lado y pudimos comprobar que todos los exámenes de arriba tenían las respuestas en castellano. ¿Por qué mentía con tanto descaro en la encuesta? Que cada cuál saque sus conclusiones.
Hay lugares en el área metropolitana que los críos tienen serias dificultades para expresarse oralmente en catalán, y por escrito en ambos idiomas. No es por falta de horas de catalán desde que son pequeñitos ni por inmersión. Creo que hay muchas mentiras y falsedades en esas encuestas.
En el cole de mi hija es gracioso comprobar como muchos profesores hablan en castellano entre ellos y con sus alumnos, tan castellanoparlantes como ellos, y cuando pasa determinado profesor (dicen las malas lenguas que cobran de la Generalitat para controlar a sus compañeros, digo para impulsar el uso de la lengua catalana en esos ghettos) cambian de lengua.
Y dice que los profesores de catalán y los catalibanes son especialmente odiados (como si el hecho de ser profesor no fuera suficiente) y que evitan dar clase en esos institutos como la peste, quien puede pide destino en lugares menos hostiles.
Por algún motivo los profesores castellanoparlantes suelen tener menos problemas de disciplina, en una zona ya de por sí problemática. Cuando menos es curioso.
Recuerdo como una amiga catalana e independentista explicaba con orgullo como su maestra les hablaba en catalán en plena dictadura, y que era el pequeño secreto que tenían los maestros y sus alumnos. Se han cambiado las tornas.
---------- Post added 30-nov-2013 at 21:20 ----------
Pel seu escrit dedueixo que vostè és fill/a d'inmigrants espanols dels anys 70, instalats al primer cinturó barceloní. Els seus pares van venir a Catalunya a treballar, i ho van aconseguir. Algú diu que emigrar es facil? No ho és i això s'ha de tenir molt clar abans de marxar de la propia terra. Vostè va ser educat/da a Catalunya. Li estranya que l'educació fos en català? A Catalunya? Si-us-plau. Quan el català va ser a punt de ser exterminat durant el franquisme? De que es queixa? Si no li agradava estudiar en català o li representava dificultats insalvables li podia dir als seus pares de tornar a la seva terra d'origen i problema solucionat. Per què no ho feia? Mai s'ha obligat a ningú a viure a Catalunya. El mínim que es demana als inmigrants avui i als anys 70 és quer respectin la llengua i la cultura de Catalunya. Crec que és el mínim exigible. Respecte i sentit cumú. Vostè que creu? Tot ho voleu regalat? Repeteixo: qui no estigui a gust a Catalunya la porta és ben gran.
Li responc en català perque sembla que té algun problema de comprensió en llengua castellana. Fa molt be en participar en aquests fòrums, així pot practicar la bella llengua parlada per la major part de la població catalana.
Li sembla a vostè que no respecto i no estimo la llengua catalana per alguna cosa que hagi escrit? Només dic que l'estic agafant mania, en part per tanta bilis i tanta xenofòbia com deixa anar gent com vostè. Li recomano que es relaxi i accepti la realitat.
Per cert, no es c
umú, es comú. La Història es el que va ser: es van formar tota mena de ghettos a on els catalans de soca-rel no volien anar a viure per la seva manca de serveis, i 40 anys després continua igual. Com vol que fem servir una llengua que ningú fa servir perque ningú no la parla?
I no haviem d'anar ni tornar a cap pais, Catalunya es Espanya. Son el meu pais. El meu pare va defensar l'ensenyament en català perque deia que ens hem d'integrar.
El que no respecto es que havent dues llengües oficials a Catalunya s'estigui privant a la majoria dels nens aprendre les primeres lletres en la seva llengua materna. Jo defenso la immersió, però no abans d'haver consolidat l'aprenentatge de la primera llengua. La UNESCO i tota mena d'estudis ho recomanen. Quin problema hi ha en que famílies i professors siguin lliures d'escollir si volen o no l'aprenentatge per immersió? A Quebec es voluntari, i sempre després dels 7 anys.