Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Els orígens catalans de Santa Teresa, Cervantes i Colom, segons l'investigador Jordi Bilbeny
Defensa que Don Quijote va ser escrit per un valencià en català.
Cervantes va escriure el Quixot?
Cervantes el va escriure, però en català. Ell era català. Als autors dels segles XVI i XVII els van obligar a traduir la seva obra al castellà, per una obligació del Rei
Vostè diu que l'acció del Quixot també es troba a Xixona?
Quan em vaig posar a investigar no imaginava res de tot això. La primera part del Quixot se situa a Xixona.
La traducció al castellà, qui la va fer?
La feien els censors. Cervantes diu "m'ho han traduït", "jo en lloc de ser pare, en sóc padrastre". Ho diu repetidament, es queixa dels censors i traductors.
¿Tampoc Santa Teresa va escriure en castellà? No era d'Àvila?
Existeix documentació que confirma que Santa Teresa va ser Teresa Enríquez de Cardona, abadessa del monestir de Pedralbes de Barcelona. En breu es publicaran estudis que demostren aquesta teoria que, sense aprofundir, pot semblar una astracanada
Además la escena es un intento de asesinato del Rey español en Barcelona.
Yo pensaba que les pondría cachondos el poder vender que en Barcelona intentaron meterle un cuchillo en las tripas a un rey de España, o algo ::
Dejar filmar historias en las que Cataluña aparece (como así era) íntimamente asociada al resto de la Península, cuando llevan décadas machacando el cerebro de la gente con aquella monstruosa trola de que Cataluña era independiente hasta el s. XVIII, hay peligro de que a alguien se le rompan los esquemas. Todavía querrán criticar la censura franquista esa banda de tarados.
Yo flipo.Si lo que llevo visto de la series es muy rigurosa.Incluso demasiado para ser una serie de televisión.Cosa que no le quita para que se teme algunas licencias para que sea mas amena.No vamos a escuchar a los personajes hablar en Castellano antiguo.
Lo que realmente les joroba es que muestra que España se hizo por el matrimonio de dos reyes.No por la fuerza de las armas como ellos pregonizan.
Nadie cuestiona eso. Se cuestiona a los borbones, en las que se impuso un bando al otro por la fuerza.