Sólo el 44% de los catalanes votarían "Si" en la consulta en caso de no entrar en UE.

La Unión Europea ya ha dicho que Cataluña quedaría fuera y en ese escenario, la independencia es IMPOSIBLE. Sería el fin de Cataluña. Estaríamos hablando de un país a la altura de Kosovo o Albania.

O de Suiza o Noruega (¿Qué horror no?). :D

PD: Y que conste que yo votaría que NO ..... pero no soporto las tonterías.

No puedo abrir hilos en política y nacionalismos???
Lo pongo aki. sorry

Més de 3 milions de catalans ja votarien sí a la independència

El Sí triplica el No (58,5 a 19,3%) i és tras*versal a tot el territori, inclosa l’àrea metropolitana, segons una macroenquesta amb 3.000 entrevistats

Pep Lloveras

EnquestaAMI2.jpg

Més de tres milions de catalans votarien avui a favor de la independència, segons una macro enquesta encarregada per l’Associació de Municipis per la Independència (AMI). O el que és el mateix: un 58,5% dels enquestats dirien sí en una consulta per un 19,3% que hi estarien en contra, un 10,1% s’abstindria i un 11,5 no ho sap o no contesta. És a dir, el sí triplicaria el no. De cada 10 catalans, 6 votarien per l’estat propi. Aquestes són dades que es desprenen del sondeig fet per l’empresa GAPS a 3.033 catalans de més de 16 anys realitzat entre el 16 i el 27 de setembre.

“Tres milions. És la xifra que buscàvem. Quasi la meitat del poble (comptant a tothom) vol la independència. Això ens dóna confiança i empenta per seguir pel mateix camí i és un mandat claríssim a les institucions”, ha indicat aquest matí Josep M. Vila d’Abadal, president de l’AMI i alcalde Vic. A l’acte, fet a la Universitat Pompeu Fabra, també hi ha assistit representants de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), d’Òmnium, del Cercle Català de Negocis i d’ERC. Tots ells han subratllat les bones expectatives del sondeig i han demanat que no es trenqui la unitat d’acció.

L’enquesta també reflecteix que els resultats són bastant tras*versals a tot el territori, inclosa l’àrea metropolitana de Barcelona, trencant el tòpic que és una zona més aviat espanyolista. Concretament, el 53,3% votaria per la independència per un 22,6 que no, amb un 13,2 d’indecisos, ben a prop dels registres globals. A Barcelona ciutat el tempteig seria de 60,2 a 20,4%, a les comarques centrals 76,8 a 6,9%, a les comarques de Girona 65 a 15,5%, a Lleida 59,9 a 12,4% i a Tarragona 58,9 a 17,8%.

AmiEnquesta3.jpg

Un 48% aposta per no arronsar-se si no hi ha consulta

Entre altres dades d’interès, un 82% de la gent està d’acord amb la realització de la consulta i el mateix nombre de persones o fins i tot un parell de punts superior diu que hi participaria. Així mateix, un 69% dels enquestats creu que l’Estat no autoritzarà la consulta. Si s’arribés a aquest cas, un 48% aposta per seguir endavant a totes, que es pot interpretar fer unes eleccions plebiscitàries i posteriorment una Declaració Unilateral d’Independència (DUI), un 33% és partidari de seguir negociant amb el govern espanyol i un 10,5% descartar la consulta.

L’enquesta també evidencia la desconfiança dels catalans amb les institucions espanyoles, amb un 63,2%, per un 26% que sí que hi confia. Pel que fa la confiança amb les institucions catalanes, aquí el termòmetre es capgira: un 55,4% contesta afirmativament, per un 32,2% que no, tot i que paradoxalment la situació política a Catalunya es considera dolenta o molt dolenta en més d’un 70%. L’enquesta completa es pot trobar al web www.municipisindependencia.cat.

O de Suiza o Noruega (¿Qué horror no?). :D

PD: Y que conste que yo votaría que NO ..... pero no soporto las tonterías.

Ni tienen petróleo ni fabrican relojes, pero eso si, en cuanto al ego que poseen seguro que les daría para considerarse primera potencia del ciberespacio.

Me imagino la de veces que se podrá escuchar por aquellos lares; "baja Modesto, que sube Ernesto".

Ni tienen petróleo ni fabrican relojes, pero eso si, en cuanto al ego que poseen seguro que les daría para considerarse primera potencia del ciberespacio.

Me imagino la de veces que se podrá escuchar por aquellos lares; "baja Modesto, que sube Ernesto".

ERROR
apenas produce para llenar un par de mecheros al dia, pero tenemos petroleo y plataformas enfrente la costa de tarragona.

Pues no se si en Cataluña fabricamos relojes, que tampoco me sorprenderia, pero si que fabricamos otras muchas cosas, asi que por fabricar no quedaria.

El problema español es que estais en la UE para que os mantengan, para lo que necesitais ser miembro pleno, pero los catalanes estariamos, en todo caso, para vender, asi que con un acuerdo comercial bilateral como el de Kosovo tenemos bastante.

Me parecen encuestas muy favorables, incluso quedando fuera de la UEM, que no de la UE.

Y otra cosa, en caso de secesion Kosovo y Alvania se quedarian por encima de restoEspaña. lo sabeis y os da diarrea solo de pensarlo.

Y otra cosa, en caso de secesion Kosovo y Alvania se quedarian por encima de restoEspaña. lo sabeis y os da diarrea solo de pensarlo.

Cuando toda tu existencia se basa en pajillas mentales soñando con la ruina de un pueblo, al final te conviertes en un tipo amargado, malsano e incapaz de cortarse el flequillo y mirar la vida de frente.

Das pena, y lo sabes. Casi tanta como tus comentarios gratuitos, absurdos, y basados en tu falta de conocimiento y tu bilis y rabia.

Cuando toda tu existencia se basa en pajillas mentales soñando con la ruina de un pueblo, al final te conviertes en un tipo amargado, malsano e incapaz de cortarse el flequillo y mirar la vida de frente.

Das pena, y lo sabes. Casi tanta como tus comentarios gratuitos, absurdos, y basados en tu falta de conocimiento y tu bilis y rabia.

Te quedan mas posibilidades de insulto y menosprecio.
Por cierto, lo de la bilis y la rabia me temo que debes aplicártelo tu primero. ¿O no?

tengo edad suficiente para distinguir comentarios surgidos de la impotencia como este que acabas de escupir. El tiempo pasa y el independentismo va cogiendo forma mirando de frente y sin pausa.

Cada uno tiene sus motivos para querer estar dentro o fuera de españa y cada uno debe asumir parte de los riesgos de cada opción. Lo que no soporto son comentarios de chulo pilinguis amenazantes hacia los catalanes que desean la secesió.

Volver