Una epidemia de ridículo

Mitrofán

Madmaxista
Desde
25 Ago 2008
sarcástico como siempre el que fuera director de TV3 alfons quintà...

texto original catalán:
Alfons Quintà Dimecres, 20 de novembre del 2013 - 08:21 3 COMENTARIS
Fonts de CDC, ERC i UDC, manifesten tenir molts dubtes respecte a que a Catalunya s'arribi tan sols a formular la pregunta de la consulta sobiranista. Pertanyen a les cúpules dels tres partits citats. Tots són dirigents i d'una acreditada fiabilitat.

Una font diu: "La lletra per pagar les contradiccions de Mas està vencent. En les properes setmanes hi haurà un gran capgirell, o més d'un". Una altra em diu: "Les espases estan alçades, veurem quan i quins colls es tallen".

Per dir-ho usant un concepte acadèmic, formulat per l'intel·lectual marxista Nikos Poulantzas, el "bloc dominant" que formaven els tres partits citats s'està descomposant. No tinc cap por d'estat errat.

Què és una pregunta "inclusiva"

La darrera recta vers el no-res va començar dissabte a la tarda, amb la reunió del consell nacional de CDC. Respecte a la pregunta de la hipotètica consulta, Mas va usar una nova expressió, dient que ha de ser "clara i inclusiva".

"Tots els membres del consell -em diu una font- vam quedar bocabadats. Haguéssim volgut saber què volia dir, però Mas impedí tot debat. La majoria vam entendre que ERC no hi estaria d'acord, perquè el mot "inclusiva" sembla anar vers la possibilitat de diverses respostes. Josep Rull, secretari d'Organització del partit i destacat talibà se'n va anar corrents, sense voler parlar amb ningú. Semblava molt empipat."

Una altra font, aquesta d'UDC em diu:

"Dilluns hi va haver reunió de l'executiva de la federació. Mas i Duran estaven a la presidència separats per Jordi Pujol. En cap moment no es van mirar a la cara, l'un a l'altre, ni per descomptat no es van parlar. No sé què significa la nova expressió "inclusiva" referida a la pregunta. Crec que potser Mas tampoc no ho sap. En tot cas, resulta palès que, com reconeixen tant Duran com Junqueras, hi ha una incompatibilitat entre la pregunta que nosaltres voldríem fer i la que voldria ERC".

Un dirigent d'ERC em reconeix la mateixa incompatibilitat. Afegeix:

"A Mas li venç un compromís i no sap com obrar. Nosaltres no li aprovarem el pressupost i posarem fi al nostre recolzament parlamentari si no dóna una data per a la pregunta, així com el seu text, clar i pelat, un 'sí' o un 'no' a la independència. Ara CDC vol escurçar el debat pressupostari perquè li aprovem la despesa per al 2014, però nosaltres estem decidits a no fer-ho sense saber la pregunta i la data. De moment el debat s'ha volgut endarrerir. L'aparició de l'adjectiu "inclusiva" mostra que, ara mateix, estem més a prop d'un trencament que de la continuïtat. Ja no depèn de Junqueras: hi ha una decisió unànime del consell nacional d'ERC".

No hi ha cap pregunta assumible per ERC i UDC

En síntesi, totes les fonts estan convençudes de que no existeix una pregunta que pugui ser assumida, a la vegada, per ERC i per UCD. A més, hi ha un límit de temps. Ateses les festes de Nadal, tot s'hauria de concloure abans de divendres 20 de desembre. Per tant, queden quatre setmanes senceres i part d'aquesta. Les fonts veuen més probable la ruptura que l'entesa.

Una altra font d'UDC em diu:

"No t'estranyis de que, per primera vegada en el Parlament català, els catorze diputats d'UDC trenquin la disciplina de vot i votin diferent de CDC. Ha passat en el Parlament espanyol, però aquí seria inèdit. Duran ja va dir-nos, com tu vas informar, que no ens fa por anar sols a cap elecció. Això és així i Mas faria bé de creure-s'ho."

Les fonts coincideixen en que ara hi ha la forta possibilitat de que, atesa la dissidència d'ERC o d'UDC, no hi hagi una majoria parlamentària a favor de la consulta, o que sigui tan curta, de pocs diputats autonòmics, que tot acabi sent un foc d'encenalls.

Una de les fonts va reconèixer, mig rient: "És força probable que Rajoy no hagi ni de recórrer al Tribunal Constitucional. Nosaltres mateixos haurem ofegat el problema que ell podria tenir". I afegeix:

"Haurà estat pel desastre del Govern de la Generalitat, per tant el propi Mas, amb la seva política erràtica, pensant només a sobreviure en el curt termini. Tot pot acabar anant en orris, com un castell de cartes".

Em recorda que Mas és el president autonòmic amb menys acceptació en les enquestes.

Possibilitat d'eleccions

Una altra font, aquesta de CDC, em diu: "Si ara Mas donés la cara potser hauria de dimitir, però si espera més temps també haurà de dimitir, llavors deixant el país [per Catalunya] en una situació encara pitjor de l'actual, i mira que estem malament". Com que conec bé les fonts i ens tenim confiança professional, en algun moment ens posem a riure, malgrat (o potser per això) l'abast de la tragèdia.

Tots creuen, més o menys, en la probabilitat de que hi hagin eleccions aviat, si bé el dirigent d'ERC em diu:

"A nosaltres encara ens aniria millor que Mas durés uns mesos, però no molts, perquè no ens convé que l'opinió cregui que hem arribat a un sostre. En tot cas, la pilota està en mans de Mas, el qual pot acabar fent qualsevol cosa i dient el contrari. A curt termini, Mas pot fer de tot, però a mig termini desapareixerà de la política".

Molt de passada, les fonts em van posar de relleu que els mitjans no parlin del pressupost ni del gran conflicte que hi ha respecte a la pregunta. Ho atribuïren a l'aparell de propaganda de la Generalitat, on la figura (o la porqueria) senyera és TV3, sense oblidar les ràdios, els diaris i, en aquest cas, la mediocre Agència Catalana de Notícies, equivalent casolà de la Tass soviètica. Tot plegat orienta i canalitza el que la Generalitat vol que sigui actualitat.

Això em va portar a posar-me en contacte amb una persona que ocupa un lloc clau. Una mica excitada i encara més avergonyida em digué: "En els darrers dies és molt forta la pressió per a orientar l'actualitat vers allò que no sigui el pressupost ni sobretot la discussió sobre la data i el redactat de la pregunta. És esgarrifós. Em posen malalt".

Quants dies durarà aquest fum confusionari? Quan finalment algun mitjà veurà que la consulta pot no sortir mai de Catalunya i deixar els catalans en pitjor situació que abans? De moment, caldria banderillar-se contra una comprensible epidèmia de ridícul. No mata, però deixarà moltes seqüeles

versión española de google:

Alfons Quintà Miércoles, 20 de noviembre de 2013 - 08:21 3 COMENTARIOS
Fuentes de CDC , ERC y UDC , manifiestan tener muchas dudas respecto a que en Cataluña se llegue siquiera a formular la pregunta de la consulta soberanista . Pertenecen a las cúpulas de los tres partidos citados . Todos son dirigentes y de una acreditada fiabilidad .

Una fuente dice : " La letra para pagar las contradicciones de Mas está venciendo . En las próximas semanas habrá un gran Columbeta , o más de uno". Otra me dice : "Las espadas están en alto , veremos cuándo y qué cuellos se cortan " .

Para decirlo usando un concepto académico , formulado por el intelectual marxista Nikos Poulantzas , el " bloque dominante" que formaban los tres partidos citados está descomponiendo . No tengo ningún miedo de estado errado .

¿Qué es una pregunta " inclusiva"

La última recta hacia la nada empezó el sábado por la tarde , con la reunión del consejo nacional de CDC . Respecto a la pregunta de la hipotética consulta , Mas usó una nueva expresión , diciendo que debe ser " clara e inclusiva " .

"Todos los miembros del consejo - me dice una fuente - quedamos boquiabiertos . Hubiéramos querido saber qué quería decir , pero Mas impidió todo debate . La mayoría entendimos que ERC no estaría de acuerdo , porque la palabra" inclusiva " parece ir hacia la posibilidad de varias respuestas . Rull , secretario de Organización del partido y destacado talibán se fue corriendo , sin querer hablar con nadie . Parecía muy enfadado . "

Otra fuente , esta de UDC me dice :

" El lunes hubo reunión de la ejecutiva de la federación . Mas y Duran estaban a la presidencia separados por Jordi Pujol . En ningún momento se miraron a la cara, el uno al otro , ni por supuesto no se hablaron . no sé qué significa la nueva expresión " inclusiva " referida a la pregunta . Creo que tal Mas tampoco lo sabe . en todo caso, resulta evidente que, como reconocen tanto Duran como Junqueras , hay una incompatibilidad entre la pregunta que nosotros quisiéramos hacer y la que quisiera ERC " .

Un dirigente de ERC me reconoce la misma incompatibilidad . añade:

" A Mas le vence un compromiso y no sabe cómo obrar . Nosotros no le aprobaremos el presupuesto y pondremos fin a nuestro apoyo parlamentario si no da una fecha para la pregunta , así como su texto , claro y pelado , un 'sí' o un 'no' a la independencia . Ahora CDC quiere acortar el debate presupuestario para que le aprobemos el gasto para 2014 , pero nosotros estamos decididos a no hacerlo sin saber la pregunta y la fecha . De momento el debate se ha querido retrasar . la aparición del adjetivo " inclusiva" muestra que , ahora mismo , estamos más cerca de una rotura que de la continuidad . Ya no depende de Junqueras : hay una decisión unánime del consejo nacional de ERC " .

No hay ninguna pregunta asumible por ERC y UDC

En síntesis , todas las fuentes están convencidas de que no existe una pregunta que pueda ser asumida , a la vez, por ERC y por UCD . Además , hay un límite de tiempo . Dadas las fiestas de Navidad , todo debería concluir antes del viernes 20 de diciembre . Por tanto, quedan cuatro semanas enteras y parte de ésta. Las fuentes ven más probable la ruptura que el entendimiento .

Otra fuente de UDC me dice :

" No te extrañes de que , por primera vez en el Parlamento catalán , los catorce diputados de UDC rompan la disciplina de voto y voten diferente de CDC . Ha pasado en el Parlamento español, pero aquí sería inédito . Duran ya se dijo nos, como tú informar, que no nos da miedo ir solos a ninguna elección . Esto es así y Mas haría bien creérselo. "

Las fuentes coinciden en que ahora existe la fuerte posibilidad de que, dada la disidencia de ERC o de UDC , no haya una mayoría parlamentaria a favor de la consulta , o que sea tan corta , de pocos diputados autonómicos , que todo acabe siendo un fuego de artificio .

Una de las fuentes reconoció , medio riendo : "Es muy probable que Rajoy no haya ni recurrir al Tribunal Constitucional . Nosotros mismos habremos ahogado el problema que él podría tener" . Y añade :

" Habrá sido por el desastre del Gobierno de la Generalidad , por lo tanto el propio Mas , con su política errática , pensando sólo en sobrevivir en el corto plazo . Todo puede terminar yendo a pique, como un castillo de naipes " .

Me recuerda que Mas es el presidente autonómico con menos aceptación en las encuestas .

Posibilidad de elecciones

Otra fuente , esta de CDC , me dice : " Si ahora Mas diera la cara quizá debería dimitir, pero si espera más tiempo también deberá dimitir , entonces dejando el país [ por Cataluña] en una situación aún peor de la actual , y mira que estamos mal " . Como conozco bien las fuentes y nos tenemos confianza profesional , en algún momento nos ponemos a reír , a pesar de ( o quizás por ello) el alcance de la tragedia .

Todos creen , más o menos , en la probabilidad de que haya elecciones pronto , si bien el dirigente de ERC me dice :

"A nosotros todavía nos iría mejor que Mas durara unos meses , pero no muchos , porque no nos conviene que la opinión crea que hemos llegado a un techo . En todo caso, la pelota está en manos de Mas , que puede acabar haciendo cualquier cosa y diciendo lo contrario. a corto plazo , Mas puede hacer de todo , pero a medio plazo desaparecerá de la política " .

Muy de pasada , las fuentes me pusieron de relieve que los medios no hablen del presupuesto ni del gran conflicto que existe con respecto a la pregunta . Lo atribuyeron al aparato de propaganda de la Generalidad , donde la figura ( o la sarama ) bandera es TV3 , sin olvidar las radios , los periódicos y , en este caso , la mediocre Agencia Catalana de Noticias , equivalente casero de la Tass soviética . Todo ello orienta y canaliza el que la Generalitat quiere que sea actualidad .

Esto me llevó a ponerme en contacto con una persona que ocupa un lugar clave . Un poco excitada y aún más avergonzada me dijo: " En los últimos días es muy fuerte la presión para orientar la actualidad hacia lo que no sea el presupuesto ni sobre todo la discusión sobre la fecha y el redactado de la pregunta . Es escalofriante . me ponen enfermo " .

Cuántos días durará este humo confusionario ? Cuando finalmente algún medio verá que la consulta puede no salir nunca de Cataluña y dejar los catalanes en peor situación que antes ? De momento , habría banderillarse contra una comprensible epidemia de ridículo . No mata , pero dejará muchas secuelas

La consulta pot acabar abans de comenar

.

Última edición:
El problema es catalán, no saldrá de Cataluña y la solución no será la independencia.

Si finalmente no hay consulta el futuro de CiU es muy neցro. Imagino que ERC sería el primer partido pero sin mayoría suficiente.

Hay que recordar los nicks de todos los que han estado tocando los huevones con la independencia catalana como un hecho irreversible, por ejemplo Alami, CupPower,...

Volver