[sorteo invi de forocoches por 5 minutos] acceso a documentos publicos e

juansito

#YouWillComply
Desde
18 Mar 2024
Lugar
Alicante
Estimados burbujos,

He intentado conseguir un documento de una institución europea sin éxito y por lo visto como soy un pesado pues ya no me responden a los emails. Por pesado y por que los he llevado varias veces al CJEU.

La Regulacion (EC) No 1049/2001 es la que rige la petición de documentos públicos a instituciones europeas.

Los documentos que os den se pueden publicar:
https://www.euipo.europa.eu/en/info/public-register

"Individuals who are granted access to documents may publish the documents, except where the Office indicates that restrictions are necessary, for example if the document is covered by copyright or other intellectual property rights, or when it contains personal data of third persons."

Voy a sortear una invitación entre los 20 primeros que me consigan las respuestas de la institución.El sorteo lo haré tanto en Forocoches.com como en burbuja.info. He decidido abrir el sorteo a personas que puedan leer el post pero que no tengan cuenta en ninguno de los foros, para ello tendrán que mandarme la respuesta desde un email al que yo pueda responder, como por ejemplo una cuenta de email de forwarding the duckduckgo o algo parecido asi podreis seguir manteniendo el anonimato.

Para participar tendréis que mandarme la respuesta anonimizada a mi cuenta de correo juan+sorteoinvi@elsotanillo.net

Anonimizada ya que no quiero saber quienes sois o a que dedicáis el tiempo libre así que tendreis borrar vuestros datos de la respuesta que os den.
En internet hay muchos servicios para redactar PDFs online:online pdf redact - Buscar con Google

Para mandarme el correo podréis usar cualquier proveedor de emails de usar y tirar https://www.google.com/search?client=firefox-b-e&q=10+minutes+email
donde me mandareis:
1.- adjuntos los ficheros de respuesta anonimizados;
2.- vuestro login y de donde venis Forocoches|Burbuja para que pueda contactar con el ganador del sorteo por el sistema de mensajería del foro.

Si a alguno le interesa mi historia de terror con la protección de datos aquí tenéis unos cuantos post de mi Linkedin:

EUIPO non compliance. Chapter 1: Processing unlawfully my data since at least 2008.
EUIPO non compliance. Chapter 2: Manipulating my Sap SuccessFactor profiles.
EUIPO non compliance. Chapter 3: Denying my right of access.
Juan Sierra Pons on LinkedIn: Browser's session logs through a manipulated profile
Juan Sierra Pons on LinkedIn: #euinstitutions #euipo #prometric #kryterion #euipo #eudpr #gdpr #rgpd #eu…

Se agradecen los comentarios, reposteados y los likes.

Y ahora al tomate, como se pide el documento.

El documento se pide en el siguiente enlace:
https://euipo.europa.eu/ohimportal/es/contact?selectedGround=04_admin_doc_request

Rellenáis vuestros datos y en la petición ponéis lo siguiente:

###################################################
I would like all the information related to how the online selection procedures took place during the el bichito-19 lock down.
EUIPO in order to be EU Regulation 2018/1725 (EUDPR) compliant should had performed a Data Protection Impact Assessment (hereinafter, 'DPIA) before any remotely selection procedure took place.

Please provide all versions of the mandatory DPIA carried out by EUIPO before the remotely held selection procedures due the el bichito-19.
If the DPIA doesn't exist please explain in detail the reasons and provide all versions of any similar document like a Privacy and Security Risk Assessment (hereinafter, ' PSRA), etc.

Please also provide all the metadata to locate in time and place each document. Non-exhaustive list:
1.- Folder path, UNC, URL etc;
2.- Date of creation, last modification;
3.- Historical version's metadata;
4.- etc;

As stated in EUIPO's DECISION No CA-03-22 https://euipo.europa.eu/tunnel-web/...ce/management_board/decisions/CA-03-22_en.pdf Article 8(2c) that reads as ***ow: "2 The ***owing documents shall be automatically provided on request and, as far as possible, made directly accessible by electronic means:[...]c) documents already disclosed ***owing a previous application." if the documents has been already disclosed due a previous application, the document should be automatically provided on request.

In accordance with Article 4(5) of Regulation (EC) No 1049/2001: “6. If only parts of the requested document are covered by any of the exceptions, the remaining parts of the document shall be released.”, so please provide all the requested documents with the parts covered by exceptions properly redacted.

Please inform me:
* of the exact deadline for a confirmatory application in your reply (just in case);
* about my rights to disclose EUIPO's reply.

Please publish your reply in EUIPO's tras*parency portal as stated in https://www.euipo.europa.eu/en/info/public-register "[...] the Office has a duty to make documents available directly to the greatest extent possible, for example by making them available on its website and through the public register of documents."

I kindly request that EUIPO complies to the letter the EUDPR and doesn't process any of my personal data out of the scope of this very specific request.
###################################################

Última edición:
He decidido abrir el sorteo a personas que puedan leer el post pero que no tengan cuenta en ninguno de los foros, para ello tendrán que mandarme la respuesta desde un email al que yo pueda responder, como por ejemplo una cuenta de email de forwarding the duckduckgo o algo parecido asi podreis seguir manteniendo el anonimato.

Volver