Periodista del 'zapatazo' a bush es liberado y acusa torturas

adrlana

Madmaxista
Desde
27 Ene 2007
Lugar
bizkaia
Radio Portales de Santiago

Hay muchos medios que lo recogen, pero me ha hecho "gracia" como lo ha comentado antena3:

El autor del zapatazo a Bush ha salido de la carcel,patatin, patatan. y el pueblo Arabe le alaba. El pueblo Arabe le alaba? y yo, y mucha gente, no te joroba!, no creo que sea una cosa del mundo arabe, lo que ha escrito A3 me parece una manipulacion en toda regla, muchos le hubiesemos tirado zapatos si hubiesemos podido.

aqui el susodicho:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/mFO6A86U1qc&hl=es&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allow******access" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/mFO6A86U1qc&hl=es&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allow******access="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Solo los usuarios registrados pueden ver el contenido de este tema, mientras tanto puedes ver el primer y el último mensaje de cada página.

Regístrate gratuitamente aquí para poder ver los mensajes y participar en el foro. No utilizaremos tu email para fines comerciales.

Únete al mayor foro de economía de España

Solo los usuarios registrados pueden ver el contenido de este tema, mientras tanto puedes ver el primer y el último mensaje de cada página.

Regístrate gratuitamente aquí para poder ver los mensajes y participar en el foro. No utilizaremos tu email para fines comerciales.

CIA after me, says shoe-thrower Zaidi

Published: Sept. 15, 2009 at 2:00 PM

BAGHDAD, Sept. 15 (UPI) -- Shoe-throwing Iraqi journalist Muntadar al-Zaidi said during a news conference on his release from prison Tuesday that the CIA tried to kill him.

In December, Zaidi, a journalist with al-Baghdadia television station, threw two shoes at visiting U.S. President George W. Bush, saying it was a "farewell kiss" to the American "dog."

***owing a nine-month stay in prison, an Iraqi court released him under a conditional discharge, his lawyers told the Voice of Iraq news agency Tuesday.

Zaidi during a news conference held at al-Baghdadia headquarters in Baghdad said the CIA tried to kill him and called on Iraqi Prime Minister Nouri al-Maliki to apologize for "hiding the truth about his torture."

"The CIA has spared no effort to pursue and kill me," he said.

Maliki claims he was concerned about Zaidi's well-being while in custody. Zaidi's relatives verified his claims ***owing his December arrest, saying he suffered from burns and broken ribs.

Zaidi said he would disclose the names of those who tortured him in the Iraqi prison. He was known during his tenure at al-Baghdadia for his vocal opposition to the U.S. military presence in Iraq.

CIA after me, says shoe-thrower Zaidi - UPI.com

Volver