Burbuja de Jamones

P

Popette

Guest
No, no es un tema para veteranos,

esto va del jamón más caro del mundo:

The world's most expensive ham" has gone on sale in London, according to retailer Selfridges.
The leg of Iberico ham, which costs £1,800, went on sale at the food hall in the retailer's flagship store in Oxford Street, central London.
The 7kg (15lb) ham leg comes with its own DNA certificate as proof of authenticity.
Pig farmer and ham expert Manuel Maldonado selected 50 pigs that were reared in Extremadura in western Spain.
The pigs were fed on a diet of acorns and roots to give the ham a distinctive flavour.
'Gourmet luxury'
After being slaughtered their ham was salted and cured for three years, before going on sale in a hand-made wooden box wrapped in an apron made by a Spanish tailor.
"Connoisseurs will appreciate the melt-in-the-mouth texture of this truly amazing Spanish ham," said Selfridges fresh food Buyer Andrew Cavanna.
"The leg may seem to have a large price tag but when you think about the amount of care taken from breeding right through to the curing, it is actually amazing value.
"Every single gram will be savoured as one of life's incredible gourmet luxuries."

_47127596_1ham4.jpg

Si hay pasta para comprar esto...es que hay brotes verdes, no? :D

Solo los usuarios registrados pueden ver el contenido de este tema, mientras tanto puedes ver el primer y el último mensaje de cada página.

Regístrate gratuitamente aquí para poder ver los mensajes y participar en el foro. No utilizaremos tu email para fines comerciales.

Únete al mayor foro de economía de España

Lo que voy a escribir puede valerme la pérdida de la nacionalidad española, pero allá voy.

El jamón está sobrevalorado.

De acuerdo, un buen jamón, bien curado y cortado con mimo es una delicia sin apenas parangón. Pero ¿de veras hace falta pagar tanto por ellos? Por no hablar de cuánto hace que no se toma uno un jamón en condiciones. En mi caso tengo suerte (el de la Navidad pasada salió exquisito), pero es un lujo de los de comprar 2 al año y eso teniendo algo de dinero.

Sobre todo teniendo en cuenta que hay otras chacinas del noble gorrino ibérico que pueden ser tan exquisitas, delicadas y Delicatessen como un jamón buenecito, por mucho menos. Como por ejemplo mi favorita: la caña de lomo, o en su defecto lomo de orza.

Volver